16 de març del 2010

Un debat verge, una informació d'or i una apostilla

Espero que aquest em surti curt, escric però a raig.

-Brian ens digué que Ramon Folch -ambientalista de referència- defensava la MAT -sempre que fos respectuosa- i jo li deia que si li fessin cas amb tot lo altre que diu...com per exemple lo que diu avui: "Sense les energies renovables no hi ha futur". I n'ha dit de molt més incordiants a l'establishment..
 
 -Imprescindible el Singulars d'ahí, amb Marcel Coderch, de visió obligada a escoles i ministeris. Un amic molletà -Barberà- al capdavant dels programes amb cara i ulls. Olé!

- Em sembla que ningú no és conscient de la immensa, descomunal, fastigosa  ignorància que ens envolta: "la meitat dels ciutadans catalans enquestats no saben quins partits ens governen" Dades de l'enquesta de LV esmentades a Catalunya Opina. Si d'això no s'en parla no pot ser perquè a algú ja li va bé? -ja sabeu qui són els alguns-. No és això un descrèdit de la democràcia? En fi, per a fer-ne un assaig.

58 comentaris:

Borjas el 1 ha dit...

Se crean ONG's ambientalistas en cada una de las ramas políticas al uso. Luego cogemos lass ONG y lanzamos a estas como piquetes o grupos de presión mediáticos. Y luego forzamos al gobierno a una negociación fuera del peso político que realmente tienen. Quedamos con las demás ONG, las unas a favor y las otras en contra y todos van a todas las "manis" de los otros. Y parecerá que son muchos, nada dos o tres autobuses, en los maleteros tenemos las pancartas del momento, ahora SI a esto, mañana, NO a lo otro, y habremos montado un pingüe negocio medioambiental.

OS PARECE,OS APUNTAIS ???.

Borjas el 1 ha dit...

lAS GRANDES cORPORACIONES TIENE LA SOLUCIÓN para cuando llegue el momento (que no llegará) de la desaparición del petroleo. Un tal TESLA dió la solución hace ya un siglo, pero la incipiento industria eléctrica, con Tomas Alba Edisón a la cabeza, se lo cargó, para evitar que su prospero negocio eléctrico se fuese al traste. El FBI se encargó de requisar todos los trabajos del tal TESLA como material de Alto Riesgo y Máximo Secreto a la muerte y aún en vida de este científico. (Esta Historia es una de las vergüenzas mas abyectas que la historia científica ha conocido).

Pero si quereis os la puedo enviar o si tengo tiempo la colgaré.

Brian ha dit...

"Qui cregui possible el creixement econòmic continuat en un món finit, o és un boig o és un economista”

El més probable es que sigui un boig amb nocions d'economia mal digerides; es a dir: un polític.

En Folch, avui, diu més coses. Per exemple, diu que "Entre reaccionaris escèptics i visionaris impacients algú ha de conservar la calma". I es que en Folch, que per sobre de tot es un home que conserva la calma, es va haver de definir com a ecòleg per desmarcar-se dels fonamentalistes ecologistes. En Folch pensa que el mon s'ha de orientar cap a un model sostenible, però mentre tant no pot deixar de funcionar. I no deixar de funcionar pot voler dir haver de fer coses com la MAT o el cementiri nuclear. El que mai faria en Folch, per posar un altre exemple, es abonar teories conspiranoiques.

Brian ha dit...

Aclariment: no busqueu "conspiranoic" al diccionari perquè no hi és. Es terme encunyat pel moviment escèptic per definir els que pateixen la paranoia de veure conspiracions per tot arreu ;-))

Borjas el 1 ha dit...

Las conspiraciones existen, el mismo sistema capitalista keynesiano es una pura conspiración contra el ser humano y su libertad. Todo está movido por los hilos invisibles del interés del capital y sus capitanes. Existen demasiadas pruebas como para desechar la idea, otra cosa es la manera de camuflarlo y seguir engañando y atontando al personal.

A. ha dit...

Borjas: reaccionari escèptic i conspiranoic i colon espanyol

Borjas el 1 ha dit...

Respondiendo a A.

Si tuvieses nomhbre serías el hijo de alguien, si no lo tienes eres un hijo público o de una rabiza. Si no fueses el hijo de una meretriz podría contestarte.

Joaquim Pibernat ha dit...

Collons, fins al Montilla sembla més espavilat que aquest premental que deixa les seves cagarades amb el nom de Borjas. Què feu obra social?

Borjas el 1 ha dit...

Si, solemos acoger a los Joaquim Expósitos i Pibernat, allá en los tornos de las inclusas donde aparecen los bebes sin papas.

BORJAS ha dit...

Hay una distinción entre el imbécil, el cretino y el estúpido. El cretino no nos interesa porque es un individuo que en lugar de llevarse la cuchara a la boca se la lleva a la frente; no nos interesa porque es aquel sujeto que no entiende lo que le estás diciendo. Su caso es sencillo. Por el contrario, la imbecilidad es una cualidad social y, en lo que a mí respecta, también puedes llamarla de otro modo, dado que para algunos “estúpido” e “imbécil” son términos que se refieren a la misma cosa. El imbécil es aquel que siempre, llegado el momento, se le ocurrirá decir exactamente lo que no debería decir. Es el autor de metidas de pata involuntarias. Por el contrario, el estúpido es diferente; su déficit no es social sino lógico. A primera vista, tal parece que razona de una manera correcta; y resulta muy difícil darse cuenta, de inmediato, que esto no es así.

Maspons ha dit...

No ens desviessim del tema. Tot i això Joaquim, un blog ja ho te això, i la veritat, també m'interessa saber quins processos porten a que hom negui per exemple que s'acabarà el petroli o que el clima és normal després del què ha passat aquest hivern al Mediterrani i Canarias, ara a Amèrica i mil coses més.

Dit això hem d'agrair a Borjas que ens possi sobre la pista de Tesla
He cregut entendre però, Borjas, que el moviment ecologista está essent utilitzat per les elèctriques i que a aquestes els interessa que demanem renovables? No s'acaba d'entendre. De totes maneres sempre hem dit que ens interessa que les renovables siguin un bon negoci per les empreses, així en faran més. Una pregunta però: Tens idea o intuició per on vindrà aquesta font d'energia que substituira el petroli?

Brian, jo també fa temps que m'he desmarcat de l'ecologisme que es barreja amb la política i valors morals. És difícil trobar un recanvi lingüistic: ambientalista? a vegades em dic militant de la natura, o d'altres eufemismes. Matiso: l'ecologia és una ciència -no una militància-, la dels ecòlegs, ell se'n pot dir. Insisteixo: no li fan puto cas. Per cert no recordo un exemple de fanatisme ecològic comparable als antitaurins, als defensors de l'escola pública -no va per l'Evo-, del socialisme, del capitalisme, o dels creixementistes! aquests últims si que son fanàtics i perillosos. Malgrat les discrepàncies és un plaer debatre amb persones informades -a la gent li parles de Folch i es fot a cantar- i conèixer les informacions "paral.leles" del Borjas.

Brian ha dit...

Efectivament, Criteri, en ciència no hi ha lloc per a militàncies; les coses son com son i prou. I el Ramon Folch no es militant de res, es un home de ciència.

Respecte de Tesla, a això em referia quan parlava de "teories conspiranoiques": informat tant com vulguis -que està informat es bo i mai n'hi ha prou- però no et creguis totes les bajanades que llegeixis.

Criteri ha dit...

Sí Brian, pero lamentablement no hi ha unanimitat entre els científics, tan "empírics" ells. No és el mateix Folch que el desastre de Toharia, -el seu discurs negacionista li ha anat molt bé per a situar-se-.

Criteri ha dit...

Ah, aclareixo pels que no em coneixen: la meva postura és la de no creure'm res a la primera ni deixar-m'ho de creure. Que sé jo que hi ha de veritat en Tesla? Si em dius que és una cosa conspiranoica, i el Borjas que no, val més que no em pronuncïi taxativament. Vosaltres que heu aprofundit, vosaltres mateixos.

Evocacions ha dit...

Que en cinència no hi ha espai per la militància? Home, Brian.... L'economia no és una ciència asèptica, ni molt menys; ni la ciència tampoc, com va demostrar Michel Foucault. La ciència depèn del poder, que crea els discursos sobre allò que és la veritat. Al tanto, al tanto.
Vaig llegir, criteri, que els ciutadans que veuen el telediari (a EUA) només recorden una notícia.

Brian ha dit...

No Criteri, "vosaltres mateixos" no, ¿què es això de l'equidistancia? Imaginat que et posen en Folch (o qualsevol altre científic serio) en una banda i el Gimenez del Oso (o el Iker jimenez) a l'altre; i dius: "Ah!, com que no sé quí te raó, em quedaré a mig camí."

Home, no fotem! Tu tens l'obligació (obligació intel·lectual, s'enten) de comprovar la solvència de les teves fonts de informació. Si el que jo et dic no et convenç m'has de preguntar d'on ho he tret. (Normalment procuro dir-ho sense que m'ho preguntin, i si copio i enganxo, dic d'on ho he copiat).

Si tu et creus el que et diu qualsevol, només perquè es amic teu... es el teu problema. La historia de Nikola Tesla està als llibres; tu sabràs a qui has de fer cas...

Com que veig que vas una mica despistat en això, deixem recordar-te només 2 regles bàsiques:

1) La carga de la prova es del que afirma.
2) Afirmacions extraordinàries requereixen proves extraordinàries.

Maspons ha dit...

A veure, per no allargarme.
-No és el Borjas només qui ho diu.
-Tu ets un empirista i jo crec també només en la intuició i que encara que no es pugui probar una cosa no es té perquè negar-la.
-Recordo quan a Planelles, fa lustres, -peix gros d'Esade- em va veure amb un Karma 7 que en portada deia : la misteriosa explosión de la Tunguska -fa 102 anys- s'en va enriure de mi amb gran suficiència. Jo he après moltes coses amb els dos que esmentes. Ha de ser una cosa molt estrafolària per a que la negui a la primera. Seria fantàstic una polèmica entre ells i Folch! Important: vols dir que Folch negaria radicalment tot el que diuen?

-Has de reconèixer que coses que la "ciència" ha negat per rares, al final s'han demostrat. Recordo que es tractava de falsaris als que parlaven d'un animal meitat zebra meitat antílop:l'Okapi. I al revés, recordes la memòria de l'aigua? Encara ric. O aquell extraordinari os que el feien passar per prehistòric i era un burro?

És qüestio de personalitats: hi han empírics racionalistes i conspiranoics o intuitius. Cal recordar els clàssics. In media virtus.

Per cert, aquelles Casualitats: Tinc a la butxaca un retall del per tu suposo admirat Punset, que avui et contradiu, exactament:) Ja ho penjaré.

M'he allargat.

Evo, sembla clar que és com diem tu i jo,i que una cosa són les persones i l'altra la disciplina que estudien.

Borjas el 1 ha dit...

Tengo la tesis de una conferencia monográfica sobre Tesla, si alguno me dice como colgarla lo haré, si no os estais perdiendo algo realmente bueno. Y no hay NADS conspirativo en el contenido, sólo son hechos probados por la historia y la ciéncia un siglo después.

Brian ha dit...

Ha,ha. No et vaig posar en Punset al costat del Iker per no semblar massa radical ;-) No, d'admirat res de res; el Punset es un "científic" molt, molt light.

A veure, es un tema una mica feixuc per despatxar-el amb un comentari (si m'animo pot-ser en faré una entrada).

Primera cosa: "la ciència" no nega ni afirma res perquè "la ciència" no és ningú. Hi ha el que s'en diu el mètode científic, que son una serie de bones pràctiques a voltant del anomenat mètode hipotètic-deductiu. Bàsicament la ciència avança a base de formular teories, fer prediccions i veure si les prediccions es compleixen. En la mesura en que es compleixen s'accepta "provisionalment" la teoria, però només fins que una teoria millor ve a substituir-la. Per dir-ho en paraules de Popper, les hipòtesis no es demostren, es refuten. (I s'accepten mentre no son refutades).

Però nosaltres no som científics ni la vida quotidiana es un laboratori, òbviament. Llavors, ¿quin es l'equivalen del mètode científic a la vida quotidiana? Doncs una forma de pensament que s'anomena pensament crític.

Ara be, en la nostra vida no podem abastar tots els coneixements per pròpia experiència ni pel propi estudi; això es obvi, i aquí ve la pedra angular del pensament crític: hem de filtrar les fonts que siguin fiables. Jo no puc deduir la teoria de la relativitat o la teoria de la evolució per mi mateix, però sí puc llegir el que han escrit els científics i veure les referències que em donen. I em puc fer un judici sobre la fiabilitat del que em diuen en base a les fonts. I les fonts de les fonts, i etc.

Be, no sé si m'he aconseguit explicar. Jo no et dic que et creguis o deixis de creure al Mengano o al Sutano, només et dic que demanis referencies. Ara, si després de tot això em dius que prefereixes guiar-te per la intuïció i no sé què del Karma... doncs molt be, tant amics i tal dia farà un any. ;-))

Borjas el 1 ha dit...

Casi todas las doctas referencias a los postulados de los gurus científicos, han acabado por ser superadas por las mismas dinámicas de los avances necesarios de la tecnología, la cual siempre va por delante de la ciéncia, mal que les pese a unos. Luego viene la ciéncia a intentar explicar lo que han hecho los técnicos.

El docto intento del Brian de justificat (muy correctamente) las posturas conservadoras de los intereses económico-industriales es loable, pero la misma dinámica del avance tecnológico desliza su mensaje a posturas muy interesadas desde la perspectiva de las universidades que en combinación con los gurus industriales potencian investigaciones que lo que harán será justificar líneas de aplicaciones que coincidan con los presupuestos y armonizen investigaciones que confirmen los dineros aplicados a resultados sobre productos que hay en el cajón de las grandes corporaciones.

De ello resulta que no hay una ciéncia libre, sino una ciéncia esclava de resultados directamente proporcionales a la reinversión económica de cortos resultados en el tiempo.

Evocacions ha dit...

TOtalment d'acord amb el Brian, però..... però falta una qüestió: la del poder que genera veritats científiciques, la d'aquells que paguen les investigacions i que els científics que cobren ho saben, i tien de la manta, no del mètode científic. On és el tamiflú? a la borsa? on és la grip A? a la borsa? La ciència no és neutral.... Ni el tot científica... De vegades em sembla que alguns tenen masses veritats i caldria tenir menys...

Brian ha dit...

Home Evo, just arribes al moment que estava contestant. Et dedico l'ultim paràgraf.

Contraponer ciencia y tecnología, tiene tan poco sentido como enfrentar el telescopio, el microscopio o el acelerador de partículas (instrumentos tecnológicos) a la astronomía, la biología o la mecánica cuántica (disciplinas científicas).

En los centros espaciales, en los laboratorios de partículas, en las universidades y hospitales de todo el mundo, físicos, químicos, biólogos e ingenieros trabajan codo con codo. Unos formulan teorías, otros diseñan o construyen instrumentos y los de más allá experimentan.

Y de una cosa puede estar seguro: ninguno de ellos es tan estúpido como pararse a discutir sobre si la técnica precede a la ciencia o es al revés.

Ahora bien, si lo que ha querido decir, entre tanto "docto", tanta "postura interesada", tanto gurú" y tanta palabrería, es que el mundo se mueve por intereses económicos... ¡Pues claro que se mueve por intereses económicos! Pero qué tendrá que ver el culo con las témporas.

Borjas el 1 ha dit...

Los inventos y las máquinas que ideó DaVinvi, no estaban sostenidos por ninguna ciéncia de cálculo y funcionaban. Después los "científicos" acotaron los cálculos para que las ideas tuviesen explicación.

Isaac Peral y Monturiol construyeron sus ictíneos en contra de la ciéncia del momento, y funcionaban.

Los Hermanos Wright, eran unos artesanos mecánicos que contra todo pronóstico y miles de horas de paciencia, fallos y existos lograron construir el primer avión dirigible con motor de gasolina. Ellos crearon sus tablas, su tunel de viento y demás, eran a su manera técnicos, pero no científicos. Si hubiesen sido científicos puros no habrían podido volar.

Microsoft partió de un garaje contra todo pronóstico de que la informática pudiese ser una cosa "popular", hasta ese momento solo los grandes podían tener y usar ordenadores. Y los inventores no eran científicos.

Todo lo anterior no anula la tarea del científico puro y dedicado a su labor de laboratorio y de campo. Pero hay que saber distinguir las etapas de la historia.

Tomas Alba Edisón era un técnico, le faltaba preparación científica, y patentó miles de instrumentos útiles. Muchos de sus inventos aún están en los cajones del laboratorio.

Una tarea de dos o tres Universidades Yanquis consiste en darle a los postgrado este material para que intenten averiguar la aplicación o no del contenido de esos libros de notas.

El triodo o lámpara de amplificación para los aparatos de radio surgió de la manera anteriormente explicada. En su camino por descubrir una lámpara segura que emitiese luz hizo infinidad de pruebas, una de las cuales fué, introducir un tercer filamente dentro de la capsula de vidrio de la bombilla y un doctorando se fijó en los datos de Edisón al comprobar que en el filamento extra se prodcia un tipo de corriente eléctrica, curioso, porque no había contacto. Así surgió la moderna electrónica.

Y podría seguir y seguir enumerando casos de cosas y de gentes, no científicas que posteriormente los científicos se las tuvieron dificiles para explicar el porqué aquellas cosas fumncionaban.

Borjas el 1 ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Evocacions ha dit...

Brian, esta tarde, que ahora salgo, voy y te pongo un trocito de un artículo de Bourdieu, por decir algo. Está totalmente razonada que se impongan unas verdades científicas poco validadas y se olviden investigaciones bien hechas perquè les van fer científics poc conectats i poc respectats. HI ha una relació estreta entre coneixement científic i poder. .

Criteri ha dit...

Impass weekend i torno.
A veure si tindrà raó el Borjas i les informcions que vol penjar sobre Tesla són les certes certes!:)

Em sembla que en aquest debat tenim un problema de semàntica, de comunicació entre el Brian i nosaltres, i en el fons no diferim tant, ara, en el tema del "mètode cíentific" hi ha tela a tallar però em sembla que Brian adopta una postura massa racionalista, diria que radical. Ho deia jo i el mateix dia, per aquelles Casualitats llegeixo Punset. On Brian s'en mig enriu de la intuició i apel.la que m'informi Punset hi diu:

"¿Son las intuiciones una fuente de conocimiento válida?
Tenemos una larga experiencia en el conocimiento inconsciente y en las decisiones intuitivas. El pensamiento racional es en realidad muy reciente. Nuestra evolución ha transcurrido usando la intuición.

¿Es tan válida como la razón?
Sí, incluso estamos descubriendo que a veces es mejor tener poca información." Em sembla que el Punset ha canviat una mica la camisa.
De dogmatisme també pot haver-n'hi entre els científics.

Borjas el 1 ha dit...

Criteri, estas palabras deL Punset, las he leido en su libro, "El alma está en el cerebro" y no obedecen tanto a su própia opinión sino a las respuestas de uno de sus famosos entrevistados. Lo que si es verdad es que el Punset en contacto con gente de ciencia, se ha abierto un tanto mas hacia posturas no dogmaticistas y un tanto mas neutrales respecto a los gurus de los laboratorioss.

El consciente y el subconsciente juegan malas pasadas a los ferreos defensores del laboratoio armados de uñas y dientes con su bagaje experimental. Pero sin dejar de lado esta tarea ingente, hay otras alternativas a las academicistas.

En muchos ejercitos del mundo, usan "cosas" que delante de la publicidad diran que no existen, que son bulos, etc., pero bien que ellos los usan.

Vuelvo a OFRECER la tesis sobre TESLA, si alguien la quiere se la mando.

Mañana colgaré una noticia muy interesante en este sentido de la discusión, una aplicación directa de las "teorías" de Tesla en el mundo del hogar,

"Va por ti maestro Brian" ozú con er niño.

Brian ha dit...

El Punset te raó en lo de la intuïció però només a mitges ;-) M'explico:

Te tota la raó quan diu que "Tenemos una larga experiencia (...) en las decisiones intuitivas" però no en que siguin una font de coneixement.

Com a animals evolucionats que som, hem aprés al llarg de milions d'anys a prendre decisions de forma intuïtiva; un predador que es pari a rumiar com enxamparà la pressa no es menjarà un "rosco", i una pressa que es pari a pensar com fugir l'atraparan a la primera. La vida ha evolucionat a base de intuïcions i preses de decisió ràpides. En un mon competitiu, els "cagadubtes" tenim les de perdre.

Ara be, la cultura i la civilització s'han construït des de el pensament racional.

Y sí, Borjas, sigo esperando la demostración documentada de que Tesla tenía la solución a la falta de petróleo, que las fuerzas del mal le secuestraron. (Luego lo contrastaremos con la verdadera y no tan truculenta historia de los documentos de Tesla).

Borjas el 1 ha dit...

Brian ha dicho:
"Y sí, Borjas, sigo esperando la demostración documentada de que Tesla tenía la solución a la falta de petróleo, que las fuerzas del mal le secuestraron. (Luego lo contrastaremos con la verdadera y no tan truculenta historia de los documentos de Tesla)".

A ver Brian, puntualizemos algo, yo no he hablado de las fuerzas del mal, (Si tu las consideras así, algún motivo interno tendrás), yo he hablado de poderosos intereses económicos por parte de corporaciones industriales.

Hablas de la verdadera versión, ¿y porqué la "teva" debe ser la verdadera?. Ya sabemos que quién triunfa escribe el relato de la batalla según su propio interés.

Si me dices como colgar un pps lo hago enseguida.

En la red existen muchísimas versiones a favor y en contra pera casi todas adolecen de demasiado fanatismo a favor y encontra y hay poca objetividad concreta.

Brian ha dit...

Lo que has escrito está ahí arriba (2º comentario) no empecemos con las cortinas de humo, que esta ya me la sé.

Cuando tu cuelgues tu versión yo colgaré la mía; si te gusta la compras y si no, a otra cosa.

Efectivamente, en la red hay versiones de todo, para todos los gustos. Por eso es tan fácil copiar y pegar sin responsabilizarse de nada.

Alipori ha dit...

Brian:

Volguer entendres amb aquest paio, es missiò impossible. Jo ja fa temps que vaig desistir. No sé si tè cervell o un melò de debò.

Brian ha dit...

Com que el Borjas no s'en acaba de sortir amb el power point, i el joc comença a perdre la gràcia, aniré per feina. Comencem per la qüestió de fons. Diu el Borjas: "lAS GRANDES cORPORACIONES TIENE LA SOLUCIÓN para cuando llegue el momento (que no llegará) de la desaparición del petroleo. Un tal TESLA dió la solución hace ya un siglo..."

Doncs no. Com tothom sap, la energia no es crea ni es destrueix (principi de conservació). La energia química emmagatzemada en els combustibles fòssils (petroli, carbó, gas natural) te el seu origen en la fotosíntesi de les plantes i/o en els processos bioquímics dels animals que es varen alimentar d'aquelles plantes al llarg de tres mil milions d'anys. Es dir, com quasi tota la energia de que disposem a la Terra (excepte la geotèrmica i la nuclear), te el seu origen en el Sol. La electricitat també es una forma de energia, però a diferencia de la química no es pot acumular més que en petites quantitats, i encara en forma química (bateries i piles). Fins a cert punt també es pot acumular la energia potencial de l'aigua del pantans... i para de comptar. La resta de formes de energia (eòlica, fotovoltaica, etc.) s'ha de consumir a mida que es captura; l'única reserva de energia acumulada en grans quantitats, com ja he dit, es la dels combustibles fòssils, i no ha estat l'home qui la acumulat, sinó la natura. En conclusió: no hi ha cap font de energia elèctrica que pugui substituir el petroli; no es pot treure electricitat de les pedres, ni de l'aire ni de l'aigua (tampoc poden haver-hi "motors d'aigua"). Ni Tesla, ni Èdison, ni Leonardo Da Vinci ressuscitats podrien mai substituir el petroli per electricitat: el que no pot ser, no pot ser i a més a més, es impossible.

Tot això s'ensenyava (i suposo que encara s'ensenya) al batxillerat. Ara be, com que en Borjas es "autodidacte" i passa de la ciència... (no hi ha cap mal a ser autodidacte; ben al contrari, es quelcom molt meritori. Sempre, això sí, que hom sigui conscient de les seves limitacions i no menystingui el saber ortodox que que s'ensenya a les universitats)

En un altre comentari (ara no tinc temps) ja us explicaré la historia de Tesla i el FBI.

Borjas el 1 ha dit...

Dilecto Criteri, no quisiera entrar en un debate estéril encaminado a un enfrentamiento con la posición oficial delante de la crisis energética (que es mentira que exista), es decir todo un vil montaje de las mismas empresas energéticas en colaboración con los gobiernos que se prestan a ello.

Sr. Brian, con mucho respeto a su saber, a su posición muy digna, a su muy pagada personalidad de si mismo, a su defensa a ultranza de todo lo que pueda significar una crítica a la Ley oficial de la ciencia actual, en fin a todo un montaje estructural basado en el conocimiento de unos pocos y la ignorancia de los demás.

En primer lugar no soy autodidacta, tengo, títulos, diplomas y muchas cosas mas, he sido profesor de profesores en la Universidad catalana, he impartido clases durante años al Bachillerato Tecnológico, A los grados medios y superiores de F.P., a la consabida ESO. Soy muy experto en programar programas para aprender a programar. Domino varios lenguajes de Bajo y Alto Nivel. Y muchas cosas más que no deseo explicar, y no deseo solucionarle la posibilidad de visionar un *.pps, porqué Vd., es el interesado en expandir las mentiras oficiales sobre el pobre Tesla..

Vd., en su gran sapiencia docta y "gurística" de la industria, sabrá o debería saberlo, que el principal combustible que existe para que el petróleo funcione es el "aire", sin aire la gasolina no explota y la combustión de los diesel tampoco. Vd., sabrá que existen motores de laboratorio del tipo Diesel que NO NECESITAN NI GASOIL, NI NINGÚN OTRO COMBUSTIBLE DETONANTE. Estos motores claro está, son caros respecto a la media normal. Un diesel funciona con AIRE AL 99’9% TAN SÓLO una cantidad semejante a un grano de arroz es el necesario para inflamar u oxidar el aire comprimido dentro del cilindro.

Y una cosa fundamental Sr. Brian, DESPUÉS DE LA COMBUSTIÓN de un motor Diesel solo sale AGUA POR EL TUBO DE ESCAPE, a la que hay que añadirle, su parte de aceite de lubricación, y la parte proporcional del aceite gasoil que ha inflamado la el aire comprimido. Si cambiamos la oración de la frase si no hubiese gasoil, la parte proporcional de contaminación sería aún mucho menor.

Pero el pequeño problema señor Docto y Gurú de la industria, es que si no necesitan combustible como detonante pues claro, la industria petrolífera no "robaría" y no digo chupar, digo robar a los pobres consumidores de necesidad de movimiento con sus automóviles.

Cualquier motor diesel puede funcionar con cualquier tipo de aceite ligero, de oliva, de girasol, aceite quemado de la “sartén”, aceite desechado de destilación, hasta con carbón pulverizado y finísimo, etc. Un gasoil barato de calefacción puede funcionar sin problema en cualquier motor tipo diesel, la Guardia Civil persigue como criminales a los agricultores que usan este método para sobrellevar los impuestos, (Curiosa paradoja de justicia). Una botella de güisqui mezclada con alcohol metílico puede hacer funcionar cualquier motor de explosión de gasolina., pregúnteselo a los políticos ingleses que cuando la gran barrera de submarinos nazis rodeaba Inglaterra tuvieron que perdonar a los destiladores de güisqui clandestinos, y crear una estructura para que este alcohol hiciese funcionar la máquina de guerra inglesa contra los alemanes hasta que se gano la batalla del atlántico norte. Le aconsejo que lleve una botella de güisqui en el maletero por si se queda en un lugar desolado y no puede repostar. Le garantizo que funciona.

Borjas el 1 ha dit...

2ª PARTE:

¿Sabe porqué no se potencian los motores sin gasto de combustible externo excepto una pequeña fuente de calor llamados Sterling y otros excepto su carga interna de gas que no se gasta?, pues porqué no consumen y no van a repostar a las gasolineras.

Está muy mal informado, no tiene conocimientos de lo que no sea la defensa de sus patronos, Se pueden construir pequeños y grandes motores, gigantescos motores Diesel sin que consuman petróleo. El ejercito USA, el Alemán, el Inglés, el Sueco, el Ruso, el Chino, este problema lo tienen resuelto en sus lugares de cobijo en caso de ataque nuclear entre si, y sus vehículos de guerra funcionarán aunque no tengan petróleo, los nuestros NO.

Abra LOS OJOS Brian, está Vd., muy engañado y muy mal informado. Le faltan conocimientos técnicos suficientes como para entender aquello que no sea el área de su pequeña parcela donde reina como un pequeño buda.

“Mi reino por un pozo de petróleo” para perpetuarme en el PODER.

Criteri ha dit...

He llegit atentament les vostres doctes informacions, ara bé, el problema: A qui hem de creure?

Al poc de "conèixer" el Brian ja li vaig dir que em semblava home de pensament molt ortodox, sense sentit pejoratiu -crec que ara confirmat i amb escreix-. D'altra banda el Borjas: l'altra cara de la moneda.

Sense gosar pronunciar-me, diré però que els dubtes que em desperten les informacions oficials són habituals -les altres me les escolto també-.

Ai la memòria de l'aigua... I recordeu Toharia? I aquell barbut...Josep? I en Mariné? A sus órdenes de ellos.

Borja, no opines res sobre els camps de blat a can Brian?

Borjas el 1 ha dit...

Criteri, sobre las famosas figuras que se discute en alguna casa de por ahí, no las creo lo duficientemente interesantes como para dedicarles un precioso tiempo que prefiero destinar a otras cosas mas enundiosas. Aún así, esas figuras hace ya muchos años que están dando que hablar, en las revistas "karma" de los años 70 y 80, ya se les hacia mensión y desde entonces las especulaciones no han dejado de crecer. Es como el monstruo del lago Ness, cuando no hay noticias buenas, cuando es necesario marear la perdiz al pobrecito contribuyente, pues nada, "voilá" se saca unas geométricas formas, se saca un "dinosaurio" antediluviano, unos OVNIS en tal noche oscura de estrellas, un monstruo marino en las profundidades abisales, (un calamar gigante, que existir existen) o cualquier otra obra de cienca ficción o casi.

Borjas el 1 ha dit...

donde pone "enundiosas", quiere decir, enjundiosas.

Brian ha dit...

La historia de Nikola Tesla amb el FBI queda resumida en aquest document del propi FBI(que he traduït de forma abreujada):

Nikola Tesla fue un inventor prolífico, físico e ingeniero, más conocido por el desarrollo de la técnica de las corrientes alternas polifásicas. Nació en Croacia en 1856 y se estableció en los EE.UU. en 1884. Cuando Tesla murió en Nueva York en enero de 1943, sus papeles, que se pensaba que incluían planes para un arma de rayos de partículas, conocido como un "rayo de la muerte" por la prensa, fueron capturados temporalmente por la "Oficina Custodio de Bienes Extranjeros" del Departamento de Justicia. A pesar de los informes y rumores desde hace mucho tiempo, el FBI no estuvo involucrado en la búsqueda o requisa de los efectos propiedad de Tesla, y nunca estuvo en posesión de sus documentos en microfilm o cualquier otro formato. Informes en contrario parecen estar basados en una confusión inicial de los agentes del FBI con otros funcionarios del gobierno, en particular con el personal de la Oficina de Bienes Extranjeros. Estos rumores han sido repetidas en las biografías y artículos sobre Tesla, sin contrastarlos con los hechos expuestos en nuestros archivos.

Aquesta "Oficina Custodio de Bienes Extranjeros" (que s'ha confós amb el FBI) es una agencia que va crear el president Woodrow Wilson el 1917, durant la primera guerra mundial, i que es va ressuscitar el president Roosevelt el 1942 arran de la 2ª Guerra mundial. La seva comesa era vigilar els estrangers residents als Estats Units (tot i que Tesla ja era ciutadà americà en aquella època) que poguessin representar un perill per a la seguretat del país. (No cal dir que en temps de guerra les paranoies es disparen).

Sigui com sigui, en Tesla tenia en morir 87 anys i ni ell ni els seus invents constituïen cap perill per a la seguretat dels USA, però així son aquestes coses. (Pensem que poc després, ja en temps de pau, van sorgir personatges tan pintorescs com el senador Joseph McCarthy)

Tot i que, com deia, la principal contribució de Tesla, a la enginyeria, van ser els motors i generadors de corrent alterna polifàsica (va muntar amb Westinghouse la primera central hidroelèctrica a les cascades del Niàgara) el mite Tesla va vindre sobre tot arran de la "bobina Tesla" i una serie de intens -la majoria fracassats- de enviar energia i senyals elèctrics per l'aire, sense fils. Sembla que es va deprimir força (i va començar el seu declivi) quan Marconi el va passa al davant al aconseguir la primera transmissió transatlàntica telegràfica sense fils. El banquer J.P. Morgan, que l'havia finançat amb quantitats importants de diner, li va retirar la confiança al veure que no aconseguia resultats tangibles. A partir d'ací es va anar tancant en sí mateix i sembla que fins i tot la seva salut mental s'en va ressentir. Va viure els seus últims anys tancat en un hotel, sense fer-se amb ningú i ja no va fer res més de bo.

La historia es més llarga però em sembla que ja m'he allargat prou.

Señor Borjas: ande, hombre, hágase un favor a sí mismo y no se ponga más en ridículo. (Por cierto, el aire es un comburente, no un combustible)

Criteri: efectivament, si del coneixement que s'ensenya a les universitats en dius "ortodox", soc ortodox 100%, i n'estic força orgullós (I et ben asseguro que tan me fa si li vols donar un sentit pejoratiu com no) ;-))

Borjas el 1 ha dit...

Criteri me tendrás que soltar un jugoso/zo/sisimo emolumento en forma de prebenda pecuniaria que me permita asistir a un Restaurante de tronío y alto copete para estar a la altura del próces y guru de la industria catalana, española, europea y obamiana. El motivo, la cruenta y fraticida lid que mantengo con ese otro bloguero de cuyo nombre no puedo acordarme, si hombre, ese que tiene un bonete cual molde para quesos de oveja. Ya sabes que con mis orejas aladas suelo subir a las alturas y bajar a los infiernos. Y claro después de depararle tantas horas y energía, necesito un impulso extra en forma de billetes de 500 euros, cinco o seis mil, no hay que hacerle asco al papel tintado en morado claro.

El otro día una amiga me preguntó, si creía en los Ovnis, y le dije, que podía convencerla tanto de que si, como de que no, y después de 3 horas se convencio de ambas psoturas.

Cuando nadie te lleva la contraria te subes a una escalera dialéctica de la cual es dificil bajar, y te cuesta aceptar que hay otro mundillo ahí fuera, y que hay gente mucho más divertida que tú, mas lista que tú, y que puede defender lo contrario a ti con los mismos conocimientos o superiores.

Así que espero la "mordida" para entregarla a una ONG de pobrecitos del sistema capitalista que han entrado en la miseria por mor del Neoliberalismo ultrasalvaje y creadores del relativismo positivista, a esos neocon's de la leche de oveja y la vacagorda que los nutre. Y que suelen enfadarse por no tener un sentido sano del humor y no saber relativizar las podredumbres humanas o no saber reirse de su sombra.

Ahora vendrán las ladillas cojoneras de una sola pluma a insultar, faltar y esas lindezas, pero no te preocupes sus IP están engordando el dossier que en su momento saldrá a la luz y que tu serás el primero en poder leer.

Brian ha dit...

Un apunt que m'havia descuidat: tots els papers de Tesla van ser retornats al seu hereu i nebot, Sava Kosanovich, i estan actualment al museu Nikola Tesla de Belgrad.

Borjas el 1 ha dit...

A ver Brianico, no has desmontado nada de lo por mi expuesto, te limitas a señalar alguna palabra o frase que no infiere en la realidad expresada. Te cuesta aceptar que NO TIENES RAZÓN, la versión que explicas del FBI es mas falsa que un euro chino y tu lo sabes, es la explicación que el sistema político tuvo que preparar para solventar su poca fiabilidad como investigadores y desahuciar al Tesla por mandato del tal Edison y su florecientes empresas eléctricas.

Tesla se oponía a las líneas eléctricas de corriente contínua porque eran muy peligrosas en lo referente al consumo y el calor producido por los grandes amperajes y el optaba por generaodres tipo alternadores y no dínamos. Al final se impuso la seguridad ciudadana y las máquinas de C.C., dejarón de estar ubicadas dentro de las manzanas de edificios. Esa batalla sí la gano la oposición respecto a Edisón y sus mafiosos socios.

Sabrás que Hoover (o algo así), tuvo que desmontar el FBI mafioso que estaba al servicio de las compañías y corporaciones y lo convirtió en una máquina de investigación criminal de primer orden, así que lee un poco de historia real y dejate de bobadas.

Y con esto doy por terminada mi intercambio epistolar sólo aceptado por mi amistad con el dilecto Criteri.

Nunca mas entraré en diatriba con el tal Brian. En mis post pués iré señalando las lindezas y las manipulaciones que tuvieron lugar años ha, y que aún siguen para mantener al ciudadano ignorante en lo que al mundo de la energía se refiere.

Mezcla comburente es lo correcto Sr. Brian. Ahora vaya al Demian y se queje como antaño, mira, mira, es de los nuestros pero me insulta.
No se puede permitir ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

Criteri ha dit...

Quan em referia a ortodox em referia en general -menys a la confesió :)-. Quasi sseguraria que la majoria d'inventors genials no tenien massa a veure en l'ortodòxia universitària.
Hi ha d'haber de tot al món: gent estricta i imaginativa, no passa res. Per ens posem com ens posem hi ha més misteris que certituds.

Gràcies a tots dos ja sabem més de Tesla i de més coses, i Borjas, no està la bloggosfera sobrada de debats científics, no pleguis ara.

De fet ha servit per a constatar però com la "ciència" no és tan exacta, i de fet la cosa que a mí em preocupava més és el tema aquest de la ignorància, enciclòpedica o analfabeta, de les grans majories, debat verge i per tant d'insoluble solució, tal com ha estat sempre, abans i després del segle de "les llums".

Brian ha dit...

M'agradaria estar d'acord i acabar dient que to er mundo e güeno i que todo es según el color del cristal con que se mira, però no. Ni tot s'hi val, ni tot es el mateix.

No es el mateix la "Alien Property Custodian Office" que el FBI; no es el mateix Espronceda que Jorge Manrique; no es el mateix el combustible que el comburent; no es el mateix el petroli que l'electricitat; no es el mateix un motor que no gasta combustible que un que sí en gasta (o que va amb 99,9% d'aire o ja no sé quina altre bajanada, perquè ni ell sap el que escriu); etc., etc.

I finament (i el més important): no es el mateix insultar que discutir. Ho sento, Criteri, però aquest tipus d'equidistància no em val. Si per tu això es "debat científic", definitivament no parlem el mateix llenguatge.

Alipori ha dit...

Així m'agrada Brian, ara sí que t'escolto. Tens tota la raò però sembla que nomès valen les bestiesses que diu aquest paio. Criteri auries de ser més objectiu i just en les teves intervencions.

Borjas el 1 ha dit...

Criteri, cuando la defensa de una idea solo se basa en algunos errores lastrados en la dinámica de la lid, cuando se niega la mayor aparentando errores NÍMIOS y hacerlos pasar por mayúsculos cuando sólo son faltas en la tesitura de escribir deprisa y sin tener las consultas delante, pues eso, puedes deslizar algún error.

Ello en ningún momento invalida la TESIS fundamental, aparte la manera de defenderse que el Brian aduce, es rastrera y además suena a RABIETA de niño pisado en el patio del colegio.

Es una actitud TRAIDORA y además siempre aparece la misma "clave" de falta de personalidad cuando no puede aceptar la derrota, pues recurre a las tonterías de los maleducados por siempre.

Ahora intenta provocar dudas innecesarias con detalles y cosas que ni vienen ni van en el debate.

El otro día tuve un lapsus linguae en casa UQV o masía pairal de Demian, y confundí a Espronceda con Manrique, (Confundí al autor, pero NO la aplicación de la nota respecto al comentario), El Sr. Brian, me lo hizo ver y remedié el error y el también borró su nota). Y ahora el muy capullo lo saca a relucir como un garrafal error.

Sr. Brian es Vd. más tonto de lo que creía, su engreimiento y su forma traidora de actuar no tiene límite, POBRES de los que estén bajo su mandato, lastima de ellos si no pueden decidir sobre su futuro si no pasando por la piedra de su "traidora" forma de actuar.

Por estas y otras cosas, es por lo que Vd., y los suyos tienen amargado al mundo y gobiernan con ignorancia al resto de la gente. Vd., no sabe dialogar, sólo sabe imponer, Vd., no sabe discutir, sólo ordenar y mandar, Vd., no tiene idea de historia, sólo la de recurrir a mafiosas formas para mantener su cuota de poder y que la historia marche según sus intereses.

Para que seguir Sr. Brian, ha visto la entrada última de mi blog, en ella se exponen muchos de las patentes del Sr. Tesla.

¿VERDAD que no ha entrado a aceptar que esas patentes son ciertas, que el CONGRESO de ESTADOS UNIDOS DE AMERICA DEL NORTE retiró la patente a Marconi respecto al invento del aparato de RADIO como emisor y receptor y se la dio a TESLA?.

Seamos hombres Brian Vd., es un cobarde que se ampara en errores sin importancia para TAPAR sus vergüenzas humanas. La discusión sobre Tesla ahí está, DIGANOS SI ES MENTIRA EL POST.

El MIT, un lugar de culto para los técnicos y científicos del mundo, está retomando todos los aspectos referenciales sobre TESLA y ha creado departamentos especiales de análisis para ver como desarrollan SUS PATENTES, ((AH, ESI SI, SIN PAGAR ROYALTIES)) listos los del sistema, ¿Verdad?.

Tampoco ha dicho nada sobre la LA ‘WITRICIDAD’ que SE APROVECHA DE LOS CAMPOS MAGNÉTICOS o APLICACIÓN DE LOS PRINCIPIOS DE "TESLA", aquí el MIT colabora activamente.

Tampoco ha dicho nada sobre los nuevos intentos de la fusión fría, que en su día las corporaciones industriales petrolíferas se encargaron de destruir como salida a la falta de energía.

No sé, ni porqué le estoy respondiendo a un tipo como el "ente" de Kafka en su metamorfosis que es lo que es Vd., y enseguida le vienen los palmeros incultos a reírle las gracias, (que ya le digo todos vienen de la misma fuente, tal vez muy cerca de Vd.).

Vaya, vaya, a quejarse y a traicionar a casa UQV, vaya a ganar posiciones para su futuro literario traicionando a los demás para quedar como "bueno y necesario" delante de sus jefes, en eso si es Vd., un gran EXPERTO.

Borjas el 1 ha dit...

Ente kafkiano, le señalo un error par su archivo, en un punto sale la palabra ESI, y quiere decir ESO, la I y la O, estám muy juntitas y al teclear pués se confundio el dedo pulsador, se lo señalo para que Vd., lo señale como garrafal error, y sus palmeros lo ratifiquen rasgándose las vestiduras al uso. Ah sigo acumulando los IP de Vd., y sus palmeros.

Borjas el 1 ha dit...

dilecto Critei te dejo esta perla negra:

Leamos ahora esta frase:

"La vanidad también incita en ocasiones a la ficción... En los tiempos en que vivimos abunda una curiosa raza de mentirosos que se sienten muy satisfechos por la capacidad que tienen para mentir, y por un peculiar orgullo de saber con qué facilidad pueden engañar a los demás".

Como anillo al dedo, ¿verdad? Fue publicada en 1753 en el periódico inglés The Adventurer, y su autor es Samuel Johnson (1709-1784), una figura capital de las letras inglesas pero prácticamente desconocido en España.

Borjas el 1 ha dit...

Criteri otra noticia a favor del agua sin gastos extraordinarios de los Gurús de la Técnica Petrolífera:

"Crean un pequeño dispositivo que convierte el agua del mar en potable
Un grupo de científicos de EEUU ha desarrollado un pequeño dispositivo que consigue transformar el agua del mar en agua potable mediante un fenómeno conocido como “polarización por concentración de iones”.

Una de las primeras necesidades en catástrofes naturales, como el reciente terremoto de Haití, es el agua potable. Pero la desalinización es cara y precisa de grandes cantidades de energía eléctrica, algo con lo que no se puede contar en un escenario como un terremoto, huracán o un tsunami.

Afortunadamente científicos del Instituto de Tecnología de Massachusetts (MIT) han desarrollado un pequeño dispositivo que trasforma el agua de mar en agua potable. La investigación, a cargo de los profesores Sung Jae Kim y Jongyoon Han, ambos del Departamento de Ingeniería Electrónica y Ciencias de la Computación, junto a colegas coreanos, ha sido publicada en la revista Nature Nanotechnology.

El dispositivo se basa en un fenómeno conocido como "polarización por concentración de iones": básicamente se le extraen los iones al agua de mar que una vez desprovista de estos, se convierte en potable. El sistema separa por electroestática no solo la sal sino también virus y bacterias presentes en el líquido.

La prueba que confirmó esto fue llevada a cabo con agua de mar contaminada con partículas de plástico y sangre humana. El dispositivo removió el 99% de la sal y de los agentes contaminantes.

La ventaja de esta “purificadora” es que puede ser cargada con energía solar y, por su tamaño, transportada y utilizada por una sola persona. Los científicos reconocen que aún faltan dos años para que salga al mercado, pero cuando lo hagan, su uso será suficiente para dar agua a toda una familia ya que unas 1.600 unidades serían capaces de potabilizar 15 litros de agua por hora.

Oido al parche, el MIT, estos son algo más inteligente que la masa borregil, y han visto un poco mas el futuro, y pronto empezarán a dejar en la cuneta a los "vriones" y a aligerar peso de la bodega de carga para no caerse con todo el equipo al fondo.

Tenlo en cuenta para un futuro cercano, dilecto Criteri.

Evocacions ha dit...

Crec que entrant en alusions personals és una errada que no aporta gaire al diàleg. I ho dic des de la posició d'aquell que també ho fa de vegades. Que consti. Però podríem fer un esforç... Així demostrem que som millors que els polítics i que ho faríem millor, si ens dediquessim.

Maspons ha dit...

Alipori, un ciutadà elegit va dir que la Terribes anava mal follada, comparat amb això les escomeses borgianes no crec que necessitin condemna per per part de l'amfitrió ni és missió seva entrar en aquest litigi borjabriania, amb mantinc al marge i no vull fotre llenya. A més Alipori, suposo que de física saps més o menys el que jo i no podem pas pontificar, ni negar que tractem d'un debat científic. No heu llegit el curric. del Borjas :)
Al 33 fan sobre les sis aquests dies uns docus sobre la relativit. l'univers etc que em serveixen per a confirmar que no sé res, que ningú sap res, res d'allò essencial.

Borjas el 1 ha dit...

Culto Evo: Hay personas que se ocultan en un postura aparentemente pristina, rezumando orden y buenas maneras y en ese comportamiento ocultan una sutil forma de traición, y esa manera almibarada de tratar a los demás de despreciativa forma con el modo de su superior posición social, (a eso algunos los llaman educación, otros lo llamamos hipocresia o algo peor). Yo ya no tengo ganas de perder el tiempo en banales tesituras que no reportan nada bueno, pués si algunos de los tesistas ves que ya no es trigo límpio, pues la verdad, es mejor dejarlo. Luego si los reidores de las gracias se afanan en ser bobalicones "palmeros de tablao", pues allá ellos. y cuando se recurre a arteras formas de desviar la atención creyendo que todos los demás somos más tontos que el ínclito otro/tesitor, pues la verdad, llegado a ese punto, es mejor salir en la primera salida de autopista rumbo a la cierta verdad que la historia al final demuestra.

La historia ha desmontado toas las actuaciones que liquidaron al científico Tesala, pués aún hay gentecilla que quiere que en su patio particular sea exibida la verdad, y esa misma dinámica quieren que permanezca en otros muchos centros de investigación y ciencia. Y para ello se aprovechan del pesimo nivel de historia y cultural de esa parte de la sociedad que tendría que tener un mayor nivel.

Si ser educado infiere parecer tonto, pues no, Caro EVo, lo de la educación "correcta" es una maniobra muy ducha y utilizada para desprestigiar a los que no son de su "ralea".

Evocacions ha dit...

Obviamente, Borjas, no era mi intención ofender a nadie, solo me refería a intentar centrarnos en el tema (centraros, vaya, porque yo voy leyendo y aprendiendo)y divergir exclusivamente en lo referente al tema.

Criteri ha dit...

Veus Evo perquè no ens hem d'implicar massa en els litigis d'altres? Ja ho saps: eren dos que es barallaven i el tercer va rebre :)

Ara no tinc temps, però penjaré ja una de les meves preguntes pèrfides -que tenia a la recambra- que curiosament ve a tomb amb el tema principal. Especialment a racionalistes cientifistes.

Brian ha dit...

Se puede ser educado sin parecer (ni ser) tonto.

Jo ja estic jubilat, però tota la vida he estudiat (primer) i treballat (després) en línies, motors i maquinaria elèctrica, a més a més de calderes i tota mena de maquinaria industrial. Que al cap d'avall de tot això et vingui un mindungui a dir-te que tot això en que has estat treballant durant quasi 50 anys son paparrutxades, que els invents de Tesla podrien substituir el petroli o els motors diessel podrien funcionar amb aire, però que no ho fan perquè les multinacionals ens manipulen i ens ho amaguen --es veu que tots els tècnics que hem estat treballant en aquestes coses devem ser mig idiotes-- o que et vulgui explicar quan, i perquè, s'utilitza el corrent altern i quan i perquè el corrent continu, sense saber de què parla... (Vaja, sense voler estic tornant a caure en la provocació). Doncs home, mireu, tot això dona una mica pel sac, per dir-ho ràpid i malament.

Repecto de Tesla, señor Borjas, yo no tengo ningún interés en denigrar su figura ni su memoria, simplemente dije de forma resumida lo que hizo y lo que no hizo: grandes contribuciones en magnetismo y electricidad, y bastante discretas en otros campos. Es posible transmitir electricidad sin hilos, pero sólo en pequeñas potencias y con un rendimiento muy bajo. Tesla experimentó y logró encender algunas bombillas a distancia pero nunca pudo ir más allá. Y no porque no tuviera la teoría apropiada, simplemente porque las leyes de la física permiten lo que permiten. Sus experimentos con alta tensión a alta frecuencia fueron muy espectaculares (internet está llena de fotografías de aparatos que echan muchas chispas) pero hoy en día están relegados a los museos de ciencias y la física recreativa.

Pero su problema, señor Borjas, no es sólo de imprudencia temeraria, por querer aparentar lo que no sabe (que ya sería bastante) es que además es usted marrullero. Lo mezcla todo sin orden ni concierto. Tesla nunca pretendió sustituir el petróleo con electricidad, que esta fue mi primera objeción. No tenía nada que ver una cosa con la otra. Ni tampoco tenían que ver con Tesla los motores diessel, ni la mayoría de las cosas con las que luego se enrolló. ¿Y si le vale la Wikipedia para copiar todas las patentes de Tesla (que nadie ha negado ni puesto en duda) por qué no le vale para enterarse de que no fue el FBI quien le incautó los documentos?. Ya se lo dije, utiliza usted la táctica del calamar. Si quiere ser respetado, aprenda a discutir con orden. Además de respetar a los demás, claro, que esta es otra. Insisto, se puede ser educado sin ser ni parecer tonto. Y la mayoría de gente que no es tonta suele ser educada.

unalunarara ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Criteri ha dit...

Ja em disculpareu -qui sigui- una altra vegada. Brian, tot i que he llegit -agraït- i constatat la teva informació i formació, em permetràs que -per diferents motius que no vénen al cas- no em manifesti.

Alipori ha dit...

Diguem, de debò Criteri... ¿tens criteri?. Sempre et veig rentant-te les mans, com Pilatos.

Brian ha dit...

Criteri: entenc perfectament els teus motius. A mi també s'hem faria molt violent enfrontar-me amb un amic (o conegut, o saludat, com deia Josep Pla) Però que tinc raó... ho saben a la Xina! ;-))