30 de juliol del 2012

L'ÚNICA SORTIDA POSSIBLE A LA "CRISI'.

Com que no hi ha massa ganes d'escriure ni de llegir, deixo això uns quants dies, amb la estúpida esperança que serveixi de res o fins i tot que sigui poc o molt compartit.
 
L'ÚNICA MESURA QUE POT EVITAR UN DALTABAIX ÉS REDUIR LA JORNADA LABORAL.

Cal que ho raoni? No. En tot cas qui ho ha de raonar és aquell que no hi estigui d'acord. És l'única mesura i el temps ho demostrarà. Lo demés són al.lucinacions i ilusions fruit de la mandra de pensar.

Hi podem donar-hi totes les voltes que volgueu a la qüestió.

Ah, ja sé que tot plegat  és obvi i perdoneu-me als que així ho penseu..

Si escric majúscules no es per cridar sinó perquè ho considero un lema, o proclama.

16 comentaris:

Noctas ha dit...

això es Luis Racionero., res de nou. a banda que és una autèntica bajanada. Dit sense acritud ehhh....saludus

Maspons ha dit...

L'animalada és pensar que es poden crear centenars de milers de llocs de treball a jornada sencera.

El nostre nivell d'acritud seria el de dos amics que es discuteixen prenent una cervesa, per tant no pateixis, ja ens coneixem;).

Evocacions ha dit...

És una solució"momentània"que no resoldrà el problema de l'atur. Hi ha altres sortides.Un dia en parlarem.Li vaig explicar a un alcaldable amic meu d'una ciutat grandeta.Mo en sabia res del tema.

Anònim ha dit...

Ningú té pebrots de dir que som massa gent i no hi ha xoriço per tothom.

Maspons ha dit...

Des d'una connexió esporàdica a una biblioteca publica.

A tots en general:

És una qüëstió matemàtica: 25 per cent d'atur. 25 per cent de reducció d'hores dels que ja estan empleats.

-Les conseqüencies a la economia que implicaria això és el que estic intentant fa temps que algú més savi que jo m'expliqui.

-Així com si no és veritat qe sobra producció. Els magatzems estan plens de gènero. I no diguem els de cotxes.

Com que no veig cap alternativa més sensata, em qedo amb aquesta:) El temps dirà.

La Sombra ha dit...

Me gusta la idea pero, como todas las ideas que suele tener algún iluminado en sus ratos de ocio, desgraciadamente no sirven de nada, porque el verdadero problema son las materias primas como el petróleo y todos los productos que necesariamente hemos de importar para poder subsistir, son los productos que conforman las "balanza de pagos" (o sea, la diferencia entre lo importado y exportado que hay que pagar en dólares, no en euros. Estas "soluciones" elementales vaya, de primero de bachillerato, que pretenden ser la panacea a problemas muy pero, que muy complejos, no hacen más que provocar una sonrisa displicente entre quienes sabemos de qué va el rollo. Nada amigo Criteri, el "buenismo" habremos que dejarlo para las ONG's y de su vivir del cuento. La Economía es una cosa más seria, por desgracia para España y todos los países que creyeron que estábamos en Jauja o, cuanto menos como en "Alicia en el país de las maravillas". Nada más lejos de la realidad. Fíjate que hasta Curro Giménez -el ladrón por antonomasia- ha fallecido, aburrido de no poder seguir robando como le correspondía por "galones", básicamente porque su puesto ya lo habían ocupado ávidamente los políticos, los banqueros y ¿como no? por cada españolito de a pie, dispuesto a emularlo (a Curro Jiménez). Primero fue ¿recuerdas Criteri? "Hacienda somos todos", después vino, de la mano del "buenismo" laico, "ladrones somos todos" menos los que tenían carnet del PPSOE y otras hierbas en el resto de las autonomías, sobre todo las del "café para todos". Nada, amigo baja del guindo... y a lo dicho: no hay soluciones simples o "simplonas" como la que propones. Hay que currárselo y sobre todo, hay que utilizar el sentido común. Es evidente que un país cuyas clases "trabajadoras" registran una deuda prácticamente inextinguible, no saldará sus temerarios actos yéndose de "rositas" sin pagar por ello, un alto precio, que por desgracia, todavía no se sabe cuál será.

Anònim ha dit...

Criteri, t'ha menjat la llengua el gat?

Anònim ha dit...

Que poc estimes el teu blog...

Maspons ha dit...

Disculpeu si de cas no s'havia entès, però aquests dies d'assuet no em puc connectar, ara un momentet i com que no tinc temps prefereixo contestar més endavant les treballades reflexions de la Sombra.
Salutacions i gràcies a tots.

Ah, a veure si algú ens localitza algun Sala Martin o no- que expliqui les conseqüencies económiques que portaria repartiment de la feina entre tots.
Suposo que si no s'aplica és que ho deuen tenir molt clar!!!

La Sombra ha dit...

Amigo Criteri, "las consecuencias económicas que traería el reparto del trabajo" ya están visibles: Unos crían la fama y otros cardan la lana. No hay que ser economista, ni gurú para constatarlo. Tu teoría del reparto cae del guindo de puro banal que es. Te lo anticipó Noctas y yo,lo corroboro. El trabajo es ilimitado. Si coges un trapo y te pones a limpiar tu casa, puedes estar así durante años. Cuando acabas, comienzas otra vez y así... hasta el infinito. Otra cosa es el trabajo productivo, aquel que incide directamente sobre el "recurso escaso", para entendernos, aquel recurso por el que es necesario pagar para obtenerlo. Por ejemplo, el agua de mar no se paga, la tierra tampoco, el aire, igual, los rayos del sol, son gratis... pero, una barra de pan, se paga, como se pagan vivir en una casa, asistir a una representación teatral, o adquirir una bicicleta. "El bien escaso" determina las bases sobre las que se asienta la Econocmía. A partir, de ahí, se abre un horizonte de posibilidades colosal y sumamente complejo. Por encima de los productos manufacturados y los servicios, hay otros, como el petróleo, el cobre, las llamadas materias primas, cuya importancia en la economía es capital. Éstas componen los materiales cuya oscilación en el precio desestabilizaban las economías en las anteriores crisis sufridas. Actualmente y debido a lo astronómico de la deuda contraía por los gobiernos, ha aumentado la complejidad del fenómeno y también la solución de sus efectos.

Como ves Criteri, de reparto, en base a la elementalidad que tanto te gusta, nada de nada. Y eso que no me he puesto, ni pienso hacerlo, a comentar las innumerables curvas y ecuaciones que sirven para obtener la información y los índices necesarios para dar adecuada respuesta a los problemas planteados.

Que pases unas buenas vacaciones y cuida que no sean las últimas, que el horno no está para bollos.

Maspons ha dit...

Anònim, si que s'ha dit que sobra massa laboral. El Niño. Tot i que jo penso que el que manca és intel.ligència per a repartir el treball.

Tot i que massa "sobrat" el teu escrit ,Sombra,és una bona aproximació, l'única que he llegit, a la justificació de la negació del repartiment de la feina, tot justificant el creixement ilimitat.

Justament ahir llegia un autor tan extraordinari com desconegut, el màxim critic de l'ésser català ,que deia que quan els catalans sortim de la filosofia i pensament senzill -com el de Balmes o Vives-val més fugir. Com que sóc molt català jo també el practico i és el que he fet. I no crec errar.

Dius que el problema -sí és que no continuar el desarrollismo és un problema- són les matèries primeres, el petroli, etc. (?) Això per a mi és obvi però fas bé d'observar-ho. Però que s'hi pot fer? res, el planeta és limitat, per tant a repartir la feina. O que els que treballin mantinguin als parats!! Res de germanetes dela caritat!! Lo que no vull és mantenir parats amb el meu treball. S'entén ara, Noctas i Sombra?

Maspons ha dit...

La xarrera econòmica sovint és enrevessada i per lo que es va veient ni els economistes es posen d'acord.

Jo òbviament continuo amb el meu pensament senzill, lògic... i matemàtic: 800.000 aturats a Cat: caldrien 800 empreses de mil treball. o 8.000 de 100, Ja hi podeu fotre petroli i coure ja...

Amb la mateixa rotunditat et dic que potser sou vosaltres els que heu de baixar de la figuera. És possible però que ho analitzeu d'un angle que no és el que plantejo i toca. Potser ni parlem de lo mateix.

Prou vacances? Si es repartís la feina en tindria méeeees!!!! :)


J

Evocacions ha dit...

Para que el ánimo vaya pensando, sólo una cosa: quitar el polvo es ilimitado, dice, y es cierto. Además de ilimitado paraece ser indispensable. Es un trabajo que hay que hacer, luego no se puede contraponer a lo que llama trabajo productivo: es una falacia. El trabajo no es sólo producción; esa concepción no se corresponde con nuestra sociedad sino con la de la Revolución Industrial. Perdonad la intervención. Sólo es para mostrar que hay que estar menos seguros de nosotros mismos. Y, de paso, profundizar más.

Bones vacances, amic Criteri.

La Sombra ha dit...

Si se habla de economía, se habla de trabajo remunerado, eso quise decir. Parece mentira Evocacions cuán inútil llegas a ser. Haces bien en pedir perdón por la intervención... es que das pena, profesor de pacotilla. ¡Pobres chavales, a quienes tienes por alumnos!.

La Sombra ha dit...

No es de estrañar que la buena de la Sra. Irene Rigau tenga que efectuar recortes en Educación contando con "expertos" como el susodicho Evocacions.

Maspons ha dit...

És un punt important i cabdal: la distinció entre treball amb valor afegit i el que no en té.
Com que m'en vaig de festa major, ho deixerem per un altre dia.
Evo, nomééés faltaria, que diu el Junqueras.