12 de juliol del 2011

Sobre l'escriure. Sensacional i proper

Vic. Llibreria Costa. La Providència sincrònica, de nou. Em va posar davant un llibre que contenia reflexions adients al darrer post. A l'hora són reflexions molt generalment concretes. Avui no m'he hagut d'esforçar, només calia copiar...després de destriar, és clar.  

Los que escriben suelen hacerse muchas ilusiones respecto de los lectores  (perquè tohom es creu millor del què és. De lectors -ja ho havia dit- jo tinc els millors:) Arenal

Cuanto mejor es un libro más tarda en venderse, porqué su venta està en razón inversa del tiempo preciso para comprender y aquilatar su mèrito (qui no es conforma és perquè no vol)Balzac

Los que se tienen por escritores trascendentes desprecian al humorista, acusándole de hacer un genero fácil. Aunque solo sea facil para el humorista. Serà porqué el humorismo es el autèntico ingeniero de la literatura. (de  Cervantes a Pla) El gran Pgarcia de la Codorniz.

Tu, escritor; qué tormento no te hace pasar tu amor propio, ajado diariamente por la indiferencia de unos, la envidia de otros, por el rencor de muchos? (jo afegiria la incomprensió) Larra, l'optimista.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Totes són molt bones, però la de l'humor és la més certa. Fer riure costa molt més que fer plorar.

Maspons ha dit...

He rebut un coment de la Núria del blog Buf! i al traspaso aquí perquè el blog és molt catxondo -o així. Era a l'entrada Post pel lector critèric anònim.

"Ep, doncs a mi em ve de gust saber... ja posats, dic, què déien les entrades suprimides 'per un administrador' d'aquest blog.

A banda també m'agradaria saber com puc esbrinar des de quina població entren els visitants.

Com ara jo que entro de Sant Martí, barri fantàstic de Barna.

Alguna Pregunta Més?

:)

Maspons ha dit...

Ah, per l'anònim, de la mateixa manera et dic però que si hom se les ha d'heure amb el sentit humor ordinariot, de tacos i renecs, val més deixar-ho.

Maspons ha dit...

Ja he dit a la Núria que si vol afegir quelcom que ho faci aquí, però no em resisteixo a penjar això:
"Joder, em sento molt inferior ara... li penso enviar un correu al meu assetjador de pacotilla demanant-li que m'obri un bloc o res." Bona! :))))

Es veu que té un troll que s'ha fet un correu antinuria i jo li he dit que a mi m'han fet dos blogs.
Si em preguntes com ho he aconseguit jo: NNN PPP III!!!

(pels habituals: aquesta Núria, per caràcter, em recorda la nostra amiga Annette)

Jordi Tomàs ha dit...

Hola Criteri, repassant el meu blog, he rellegit un comentri teu sobre l'entrada dels mossos, et vaig contestar sobre el tema dels mestres, i que faria una entrada sobre un dels articles més agres que he llegit en contra de nosaltres, ja ho he fet, espero que t'agradi, fins i tot potser hi trobis alguna pinzellada d'humor:
http://marallegons.blogspot.com/

Maspons ha dit...

Gràcies Jordi. Week end desconectat. Ja hi prestaré atenció i més si és si hi ha humor. Fins hi tot hi ha alguns mestres que fan autoironia:)