21 de novembre del 2010

Preguntes pèrfides d'utilitat nacional

No sé si algú les ha fet però la resposta no l'he sentida mai.

Preguntes

Fa un segle (?) que estem abocant un bona part de la riquesa dels catalans en forma d'impostos cap el sud -i el mig?- peninsular. Fins quan hem de ajudar, mantenir, ser "solidaris"? Per les traces que porta diria que "in aeternum".

Quina mena de catàstrofe, quin desastre natural han patit per a què necessitin tanta ajuda, per a què no es puguin valdre per ells mateixos, viure de la caritat? No és caritat? Per quins sets sous tenen dret a tenir la mateixa renda per càpita quan lo que produeixen no ho fa possible? Com es pot explicar que les inversions públiques per habitant superin les catalanes? I els dentistes gratis.

Tot i que tingui la meva opinió, no són preguntes retòriques, -incòmodes segur-, per tant m'agradaria que aquells qui es declaren solidaris, segur que tots ells sants varons, em facin veure lo egoïsta que sóc. I si no, que serveixin aquestes reflexions com argument per aturar la injustícia que personalment m'aclapara.

Trailer No tenia a l'abast el text del post següent: Sobiranisme desinflat. Catàleg d'anims i desànims. I l'acte de nacionalisme més gran que "vieron los siglos".

7 comentaris:

Noctas ha dit...

Hi ha regions a Espanya que són més pobres. I això passa igual a França o a Italia. Cal doncs que el Fons de compensació no permeti que dins espanya hi hagi regions molt riques i d'altres quie vagin amb burro encara. Es tracta de mantenir una igualtat econòmica a totes les regions d'espanya. Aquesta és una idea difícil de defensar quan un és independentista, però més coherent per qui no ho és....abraç

Anakin ha dit...

Me ha salido un admirador que al parecer también guarda un inestimable cariño hacia tu persona. Nada, que lo sepasssss.
Cosas veredes, Criteri. Para tu particular y filantrópico estudio.

Maspons ha dit...

Fins quan Noctas? Igualtat econòmica entre una comunitat que no produeix quasi res, verda i verge i una altra com Catalunya feta quasi tota ella una "merda" -en el sentit literal- per les fàbriques i lo que comporten? Evidentment voldria ser del sur. Et torno l'abraç, al menys tu te expliques, encara que sigui amb aquests tópics, que tu saps bé que...no s'aguanten drets :)

Anakin, les teves cuites amb el Margarito són ben teves. No sé si son de Guardia civil o de psiquiatra.

Maspons ha dit...

Per cert, a Cat Opina han dit que Más ha dit que no es pot mantenir in aeternum l'abocament de calers al Sud. Els espanyolistes de la taula hi estaven d'acord!!

Crec que els serveis d'intel.ligència em llegeixen:))

Noctas ha dit...

Si sentimentalment estiguessis unit a ESpanya et semblaria normalíssim. Ho veus com es un tema de sentiments i no de diners? A tots els estats hi ha zones més riques i més pobres i el seu fons de compensació.

Maspons ha dit...

Et dono la raó en que per a molts també és un tema didentitat. Pero Noctaaas, jo estic molt unit a la meva família, però pagar-los el gasto sempre...sí,vale, si fossin impedits per a treballar.

Òbviament, les preguntes segueixen quedant a l'aire, les respostes són massa crues, ho reconec.

Maspons ha dit...

Et dono la raó en que per a molts també és un tema didentitat. Pero Noctaaas, jo estic molt unit a la meva família, però pagar-los el gasto sempre...sí,vale, si fossin impedits per a treballar.

Òbviament, les preguntes segueixen quedant a l'aire, les respostes són massa crues, ho reconec.