7 de febrer del 2012

Paraules en ruta. El Divendres de TV3 a Mollet. Resolent curiositats. -1-

Paraules en ruta amb Màrius Serra, a Mollet. Jo us diré el cercador d'uns quantes, però m'agradaria saber qui  va proposar les d'eixorcar, carreratge, titllo, Síndic personer, Caganell, Merdans, i lo de perquè Mollet i Granollers no es poden veure.

Les altres que digué en Serra eren: Gallecs es pronuncia Gallécs. Aquí diem galipau i sagrantana. El joc dels nens al carrer era el flendit. Noms de casa curiosos: Can Maifumem i Can Mitja figa, l'expressió: Mollet merda al gec.

Al meu perfil poso: diletant. Una de les meves diletàncies és la lingüistica, el verborisme. Per tant ja tenia  feta la recopilació, i la vaig oferir al Serra. Efectivament va ser  aquest servidor qui va subministrar els mots -a partir de Gallecs. El Servei d'atenció a l'espectador em va remetre un reconeixement com a salvaguardador de paraules.

(si algú vol algun aclariment sobre alguna de les meves aportacions només   ha de dir-ho, i si algú sap els autors de les altres aportacions -algunes de regust municipalista- també.)


Continuarà. Amb la conversa amb els meteoròlegs i altres aportacions semàntiques, etc.
 

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Savi Salomón, a veure: Conec d'on ve això de mitja figa, però i Can Maifumem?

Maspons ha dit...

Això de savi Salomon...És només la meva curiositat, que em fa voler saber. Punt.

Maifumem: l'amo de la masia estant al tros amb els mossos, de tant en tant els deia: MAI FUMEM NOIS! I cap a fer el cigarret! És molt conegut a Mollet aquest malnom però l'origen no.

Anònim ha dit...

Crec que a Mollet també existía Ca l'allumat, que era una casa pairal...